reklama

Hubnutí po porodu

Pro hubnutí po porodu platí v podstatě stejná pravidla jako při běžném hubnutí.

Ženy v těhotenství obvykle přiberou 10 až 15 kg, z toho zhruba 5 kg ztratí při porodu a zbytek je přirozená rezerva na období kojení. Teoreticky tedy po porodu není třeba držet žádné diety, pro získání původní váhy by mělo stačit kojit a pečovat o dítě. Někdy se to však takto přirozeně nepovede, buď proto že nekojíte nebo proto že jste během těhotenství přibrala více než oněch 10 až 15 kg.

Pokud je toto váš případ, nemyslete na to, že byste měla držet dietu, spíše se snažte o zdravou stravu a přiměřený pohyb, a výsledky by se měly dostavit samy. Navíc, pokud kojíte, udělá za vás část práce vaše dítě. Zdravější životní styl by vám měl vydržet i po dosažení cílové váhy, protože jen tak tuto váhu udržíte.  

Menší porce častěji

Nikdy nehladovět - to je překvapivé základní pravidlo při hubnutí. Jezte malé porce jídla nejméně 6x denně nebo klidně i vícekrát. Najezte se i večer, večerní hladovění není k ničemu dobré.

Co znamená zdravá strava

Při hubnutí se nemusíte živit jen zrním a zeleninou. Možná byste takto zhubla, ale dlouhodobě to nevydržíte a zase přiberete. I dietní jídlo by vám mělo chutnat. Dejte si práci a najděte si nové recepty, zkoušejte nová jídla a suroviny. Zdravá strava by měla obsahovat hodně zeleniny a ovoce, celozrnných výrobků, luštěnin, libového masa a ryb, ale pokud máte k některé potravině vyloženě odpor, tak ji nejezte jen proto, že potřebujete zhubnout. Omezit byste měla slazené nápoje, kupované cukrovinky a slané snacky, pokud jste je dříve konzumovala často.

Hubněte pomalu

Zhubnout 1 kg měsíčně je lepší výsledek než zhubnout 4 kg, protože takový výsledek vám vydrží déle. Pokud kojíte, možná budete hubnout tímto tempem zcela přirozeně. Pak opravdu není nutné držet jakékoli diety, stačí jen počkat na normální váhu.

Zázračné diety

Nespoléhejte se na zázračné rychlé diety, které kvůli hladovění způsobují jo-jo efekt. Navíc některé z nich mohou být i zdraví škodlivé (Atkinsonova dieta či jiné jednostranné diety).

Cvičení po porodu

S cvičením po porodu začínejte pozvolna, přece jen regenerace po porodu trvá několik týdnů a není dobré tělo v tomto období příliš zatěžovat. Hubnutí je více věcí výživy než pohybové aktivity, nenuťte se tedy k extrémním sportovním výkonům. Vyberte si cvičení, které vás baví a ve kterém vydržíte i poté, co zhubnete. A pokud nesportujete, nevadí, hodinová procházka s kočárkem a běžné domácí práce vám zajistí dostatečné množství pohybu pro zdravý životní styl.

Nenuťte se do hubnutí, pokud to není třeba

Hodně žen se snaží zhubnout, i když mají zcela normální váhu. Zjednodušeně, pokud je vaše BMI do 25, máte zcela normální zdravou váhu, kterou není třeba snižovat. Nesrovnávejte svou postavu s modelkami v časopisech, ty mají obvykle podváhu, která s sebou nese zdravotní rizika. Tragická není ani mírná nadváha, pokud jste jinak zdravá a spokojená sama se sebou. Váhová rezerva se vám může hodit při vážné nemoci nebo úrazu. Navíc pro děti je určitě důležitější, abyste byla zdravá a spokojená, než abyste byla hubená.

Zeptejte se na hubnutí po porodu v diskuzním fóru nebo sdílejte své zkušenosti a zážitky na blogu Maminkám.cz.

Doporučit e-mailem

Káva v těhotenství

reklama

Těhotenská kalkulačka

reklama

reklama

Reklamní články

reklama

vybíráme z blogů na Maminkám.cz

Přejít na blogy

Nejnovější příspěvky do diskuze

Další nové příspěvky

Do diskuzního fóra

nově založená témata v diskuzi

Další nová témata

Do diskuzního fóra

Těhotenská kalkulačka.



Zapamatovat vložené údaje

Výpočet plodných dnů.


Tisknout

O násKontaktReklamaAktualityBlogReklamní článkySoutěžeZajímavé odkazy

Uživatelské menu

PřihlášeníRegistrace

TOPlist